tisdag 27 mars 2018

#191

Hej alla glada!

Äntligen är det snart Påsk som jag har längtat. Ska bli så skönt att få vara ledig
i några dagar. Hoppas att vi får härligt väder och tid för lite scrapbooking.
Det här är min andra skiss här. Hoppas att Ni gillar den.



Min tolkning

Eftersom det är påsk tyckte jag att det passade perfekt med en riktigt påskig LO. Jag har färgat in min bakgrund med en stencil och distresser. Dom söta kycklingarna har jag stansat ut med en dies som jag lånat av en kompis. Jag placerade även en fjäder bakom ägget för att tå en riktig påskkänsla. Pappren kommer ifrån lite olika leverantörer. Nu är jag jättenyfiken på hur du tolkar skissen.

Teamets tolkningar

Mahlin78
Jag har förflyttat mig ett par år tillbaka i tiden, men just vid den här tiden på året. Att besöka Böda på Öland i slutet av mars är något jag verkligen gillar. Skissen då? Jo, den var ju så himla inspirerande och layouten gjorde i princip sig själv. Alltså en toppenskiss!

Ciza

Denna underbara skiss ropade LO till mig och då valde jag att scrappa om våra favvohundar på jobbet som träffades för första gången i fredags. Kraftpapper som bas, div Lindy's starburst sprays, en tag jag fått av fina Anna Feucht, ett kuvert, en bit av en papperspåse från Cassels, div washitapes, kraftkort som är öppningsbart och där jag skrivit texten kring fotona och thickers som jag också fått av Anna. Lite färgglatt till de beigebruna toypudlarna och lite lager på lager så blev jag nöjd. :)

Carina

Min tolkning den här veckan blev något helt nytt för mig. Jag har inspirerats av många scrapare runt mig och gjort min första, ja vad säger man, LO/sida?, i min alldeles nya, hemmagjorda TN. Jag tycker att jag har tolkat skissen ganska rakt av. Ett hemskt foto på mig när Nina färgar mitt hår. Inte det vackraste men ett roligt minne att ha kvar. ps, trodde aldrig att detta skulle vara kul (TN) men ack så fel jag hade. Det kommer mera ;)

Anna KW

Det här var kul! Annzos skiss var riktigt inspirerande och kul att tolka. Jag har gjort ett kort med papper från Simple Stories. Jag utgick från biten med fjärilarna och anpassade resten av det klustret efter storleken på fjärilsbiten. Sedan rev jag en smal, smal remsa av det gula pappret och fäste på kanten. För att kortet inte skulle kännas så vitt, stänkte jag med brun glimmer mist på hela kortet. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 2/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: